Інклюзивне навчання


Що таке інклюзивна освіта?

Інклюзивна освіта дає можливість усім учняму повному обсязі брати участь у житті колективу дитячого садка, школи, дошкільному та шкільному житті.
Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.
Інклюзивна освіта — це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.



      Як поєднати дистанційне навчання з інклюзивним

ПРИНЦИПИ І ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Дистанційне навчання можна застосовувати для дітей з ООП, спираючись на чотири головні принципи дистанційного навчання, а саме:
  • Принцип інтерактивності. Усі діти мають навчатися разом, але з допомогою комп’ютерно-інформаційного середовища. Тобто дитина з ООП має продовжити контактувати з друзями, однокласниками, учителем, асистентом вчителя.
  • Принцип диференціації. Дистанційне навчання передбачає навчання за можливостями кожного з учасників навчального процесу, тут застосовуються технології різнорівневого навчання.
  • Принцип індивідуального підходу. Обов’язково треба враховувати форму порушення дитини з ООП і можливості її комунікації для того, щоби вона ефективніше продовжила навчання.
  • Принцип пластичності. Навчання має відбуватися в необхідному темпі учня. Якщо один учень з ООП швидко адаптувався до онлайн-уроків, може висидіти їх, то іншому учню буде складно адаптуватися, і він може не зрозуміти, що відбувається подальше навчання, і що на моніторі – це все живі люди, які його раніше бачили, яких він добре знає. Тож треба враховувати темп учня.

ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:

  • Діти навчаються разом у звичайній школі.
  • Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
  • Діти отримують можливість жити разом з батьками.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
  • У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
  • Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.

Переваги для дітей без особливих потреб:

  • вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
  • вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
  • вчаться співробітництву;
  • вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

Переваги для родин:

  • Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.
  • Родини одержують підтримку з боку інших батьків.
  • Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.
  • Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.

Переваги для вчителів та інших фахівців:

  • Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
  • Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
  • Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.

                 2021 - 2022 навчальний рік, 4 клас

Воскобоєва Кіра нагороджена дипломом за 
І місце в українському конкурсі малюнків "Я дитина! Я малюю!"


                 Участь Кіри у шкільному святі                   української хустки


2020 - 2021 навчальний рік, 3клас

травень  2021 рік, Воскобоєва Кіра:

Участь  у конкурсі  малюнків для дітей з обмеженими освітніми можливостями 

"Я дитина. Я малюю"



Селфі Воскобоєвої Кіри "Креативна захисна маска"


Кіра долучилася до участі у Фуд Челенджі "Готуємо разом"



грудень   2020 рік

Участь   у  фестивалі - конкурсі   " Світ  Dreams "  (для дітей з обмеженими освітніми можливостями)   у  номінації  -  малюнок 

(учасниця Воскобаєва Кіра)




Логічним продовженням вивчення навчальних предметів та інтегрованих курсів, що вивчалися у 1 класі є:

Типова освітня програма для учнів 2 класу з порушенням інтелектуального розвитку


Організація інклюзивної форми навчання в умовах карантину



Клас
ПІБ  учня з ООП
ПІБ вчителя (асистента)
Інформація про організацію  інклюзивної форми навчання в умовах карантину
Проблеми
Шляхи їх усунення
 2клас
Воскобоєва Кіра Костянтинівна
Русанова Людмила Вікторівна,

Івашин Артем Павлович
1) зв’язок з батьками по телефону;
2) інд. бесіди з батьками “Як працювати в умовах карантину”;
3) інд. консультації батькам і учениці по телефону;
4)зв’язок через групу у Вайбер;
5) вчительський персональний блог для навчання;
6) блог асистента вчителя з розвивальними вправами та вправами на увагу;
7) тісний зворотній зв’язок.

        немає
____________________




Асистент вчителя інклюзивного навчання є помічником вчителя в організації, підтримки та здійсненні освітнього процесу в класі.

Головне завдання асистента вчителя  - допомагати вчителю в забезпеченні індивідуального підходу в освітньому процесі, створенні індивідуальної програми розвитку для дитини  з особливими освітніми потребами.












Лютий 2020 рік

"Співпраця вчителя і асистента" (тренінг)

































Немає коментарів:

Дописати коментар